4. uzupełnianie soli mineralnych i innych pierwiastków – w trakcie wysiłku, szczególnie latem, wraz z potem tracimy duże ilości ważnych dla życia pierwiastków i soli mineralnych. Dlatego nie możemy zapomnieć o ich uzupełnianiu! Bardzo dobrze spiszą się tu lekko osolone pomidory – dostarczą potas potrzebny sercu, (sól da mikroelementy), a jeśli skropimy je niewielką ilością oliwy z oliwek łatwo przyswoimy likopen – związek organiczny o działaniu przeciwzapalnym, przeciwgrzybiczym, przeciwbakteryjnym, przeciwnowotworowym,

5. chcąc schudnąć – trzeba jeść! Jeśli drastycznie ograniczymy ilość przyjmowanych pokarmów, lub będziemy jedli tylko 2-3 posiłki dziennie i wydłużymy sobie przerwy pomiędzy posiłkami, to organizm odbierze to jako zagrożenie głodem i bardzo spowolni przemianę materii. Co to oznacza? Po paru dniach stracimy energię i siłę do działania, będziemy ospali i zniechęceni, drażliwi, senni i zmarznięci. A waga nic nie drgnie! Dlatego rozsądnie jest podzielić sobie porcje (mniejsze) na 5 posiłków i przyjmować je co ok. 3 godziny – podtrzymujemy tym energię na dobrym poziomie, unikamy ataków głodu i lekko oszukujemy organizm.

6. produkty wspomagające odchudzanie:

· jajko na twardo – na jego strawienie organizm spala więcej kalorii, niż ono dostarcza,

· awokado – dostarcza bardzo dobre tłuszcze, niezbędne do przyswajania ważnych witamin: A, D, E, K, obniża poziom cholesterolu, obniża ciśnienie krwi, wydłuża uczucie sytości,

· produkty bogate w błonnik (zwiększa uczucie sytości) – kasze, ryż brązowy, pełnoziarniste makarony i pieczywo, ziarna (słonecznik, dynia, siemię lniane), warzywa, rośliny strączkowe ( fasola biała, groch), płatki zbożowe – owsiane, żytnie, pszenne, otręby, porzeczki, maliny, jabłka,

· chude mięso, bez skóry – drobiowe, wołowe,

· jogurty typu greckiego – zawierają 2x więcej białka niż zwykłe, przez co podkręcają spalanie, podtrzymują uczucie sytości, zapobiegają napadowi głodu,

· lody (od czasu do czasu, w rozsądnych ilościach) :-)) można sobie na nie pozwolić, ponieważ schładzają organizm, czym zmuszają go do przyspieszenia metabolizmu,